Haber

ALG Avrupa pazarında büyüyor

Yaklaşık 26 yıldır Gaziantep’te tekstil sektöründe faaliyet gösteren ve tekstil dünyasında önemli bir yere sahip olan ALG Tekstil, 0 yaş arası kız ve erkek çocuklara yönelik üretim yaparak Avrupa’nın en değerli markalarından biri olmaya hazırlanıyor. -16.

Gaziantep’te iki metrekarelik bir masada üretime başlayan ALG Tekstil, yaklaşık 26 yıldır tekstil sektöründe yer alıyor. Her yıl dönemsel olarak yüzde 25 büyüme kaydeden ve üretiminin yüzde 70’ini ihraç eden ALG Tekstil, Avrupa’nın önde gelen dokuma şirketlerinden biri olma yolunda ilerliyor. ALG Dokuma, 2026 yılında AB pazarlarında yüksek katma değerli üretimle büyümesini sürdürerek üretim kapasitesini yüzde 100, pazar payını ise yüzde 30 artırmayı hedefliyor.

“2 metrekarelik dükkandan Avrupa’ya açıldık”

ALG Dokumacılık Yönetim Kurulu Başkanı Ali Gözcü, ALG Dokumacılık olarak bu alanda edindikleri tecrübeyle kendi markalarını kurduklarını ve Avrupa’da önemli bir pazar oluşturduklarını söyledi. Gözcü, markalarını ihracat yaptıkları ülkelere ve ardından dünyaya satmak için sektörün önde gelen acenteleriyle çalışmaya devam ettiklerini, iyi bir ekip çalışmasıyla yollarına devam ettiklerini belirtti. Gözcü, 1998 yılında normal bir iş bulmak için Kahramanmaraş’tan Gaziantep’e geldiğini ve 2 metrekarelik bir dükkanda bu işe başladığını, zamanla büyüyerek Avrupa’ya eser ihraç ettiğini vurguladı.

“Müşterilerimize en iyi cevabı veriyoruz”

ALG Dokuma Yönetim Konseyi Lideri Ali Gözcü, uzman ekibinin Ar-Ge, koleksiyon ve üretim alanlarında müşteri taleplerine en doğru cevabı vermek için çalıştığını, sürdürülebilir elyaf ve hammaddeleri dikkate alarak Ar-Ge çalışmalarını artırdıklarını belirtti. Son yıllarda değeri dünya çapında artan bir marka. Gözcü, ALG Dokumacılık olarak teknoloji ve hammaddeleri kendi markalarıyla, üretim kalitesini düşürmeden ve doğaya zarar vermeden üretmeye özen gösterdiklerini belirtti.

“Üretim daha cazip hale geldi”

ALG Dokuma Yönetim Konseyi Lideri Ali Gözcü, hayat hikayesini ve firmanın başarısını anlatarak, “Çevremizde üretim yapan arkadaşlarımız vardı. Üretim daha cazipti. Ekonomik koşullar biraz zayıf olsa da üretim verim verdi. Ben daha çok keyif alıyorum. 1998’de çok küçüktü, iki metrelik bir masanın üzerindeydi. “Kumaş satın alarak işe başladım. Piyasayı iyi araştırarak ALG Tekstil’in üretimini yavaş yavaş artırdık. 27 yıldır sektörde faaliyet gösteriyoruz” dedi.

“Her şeyi kendi bünyemizde yapıyoruz”

Gözcü, “0-16 yaş arası hem kız hem erkek çocuklara yönelik üretim yapıyoruz. Kumaşla başlayacaksak iplik alıyoruz. Daha sonra bu kumaşı kendi bünyemizde hazır giyime uygun hale getiriyoruz. Hazır giyime uygun hale getiriyoruz. Hazır giyim dışarıdan kolay gibi görünse de birçok farklı aşama var.Baskı “Bütün bu adımları kendi bünyemizde yapıyoruz, nakış, dijital baskı ve kombinasyon halinde ürün çeşitliliğimizi her geçen yıl arttırıyoruz. Hem örme hem de dokuma detaylarına inmek istersek tişört, kot pantolon, sweatshirt, üç iplik kalın ürünler de üretiyoruz” dedi.

“Yüzde 70’ini ihraç ediyoruz”

İç pazara hakim bir firma olduklarını ve şu anda üretimlerinin yüzde 70’ini dış pazara ihraç ettiklerini belirten Ali Gözcü, “Daha önce iç pazara hakim bir firmaydık. Ama açılmak için ciddi çabalar sarf ettik. Dış pazara kadar. Yaklaşık 15 yıldır fuarlara katılıyoruz. Şu anda iç pazarda da kendi firmamız var.” “Sektörümüze hakim olmamıza rağmen önemli miktarda yurt dışına da ihracat yapıyoruz. Üretimimizin yaklaşık yüzde 70’ini yurt dışına ihraç ediyoruz. Yurt dışında Avrupa, Arap ülkeleri, Asya, Orta Asya ve Türk Cumhuriyetleri’nde ciddi bir faaliyetimiz var.”

“Orta ve üst segmente hitap ediyoruz”

Ali Gözcü, “Ürünlerimizi sosyoekonomik düzeyde gruplandırıyoruz, ALG adı altında Almi ve Essu markalarımız var, genel olarak üst segment ve orta segmente hitap etmeye çalışıyoruz. Ürünlerimiz artık AVM’lerde de satılmaya başlandı. Perakende müşterilerimizin bize hızlı ulaşabilmesi için şubeler oluşturduk.Özellikle Bursa ve İstanbul dış pazarın sıklıkla ziyaret ettiği yerler olduğundan orada da şubeler açtık.Geçtiğimiz yıl Bulgaristan’da yeni bir şube açarak bu pazarın daha hızlı dolaşmasını sağladık. Avrupa’ya rahatlıkla ürün gönderiyoruz. İlk yurt dışı şubemiz olma özelliğini taşıyor. Artık merkezleri daha iyi inceleyip analiz edebiliyoruz, yurt dışı şubeler açabiliyoruz. Açmaya devam edeceğiz” dedi.

“İstanbul’da Ar-Ge ofisi var”

Hedeflerinin her yıl yüzde 25 büyüme olduğunu belirten Ali Gözcü, bu yılın sonunda yaklaşık yüzde 25 büyüme hedeflediklerini ancak 6 Şubat depremi ile üretime ara vermek zorunda kaldıklarını kaydetti. Gözcü, “Mayıs ayı itibariyle eski üretim durumumuza dönebildik. Her yıl yüzde 25’lik dönemsel bir büyüme elde ediyoruz, bundan sonraki büyümemiz ürün gamımızı artırmak olacak. Yaş gruplarını artırmak istiyoruz ve Koleksiyonun tamamına doğru şekilde ulaşıyoruz.Üretim işi çok değerli, güncel renkler, modeller “Bunu takip etmek önemli, İstanbul’da Ar-Ge ofisimiz var” dedi.

“Sosyal sorumluluklara önem veriyoruz, kadın futbol takımı satın aldık”

Sosyal sorumluluk projelerine de destek verdiklerini belirten Ali Gözcü, “ALG Dokumacılık olarak sosyal sorumluluklara da önem veriyoruz. Bu bağlamda 7 yıl önce bir kadın futbol takımı satın aldık. ALG Dokumacılık olarak biz de sosyal sorumluluklara önem veriyoruz. Bu kapsamda 7 yıl önce bir kadın futbol takımı satın aldık. ALG Dokumacılık olarak biz de sosyal sorumluluklara önem veriyoruz.” Spor Kulübümüz dediğimiz takımımız iki kez şampiyon oldu, iki kez de final oynadı. Kadın futboluna değerli katkılar sağlayarak ülke çapında önemli tanıtımlar yaptık ve kızlarımıza futbolu sevdirdik. “Her işte olduğu gibi sosyal sorumluluk çerçevesinde ülkemize katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi. – GAZİANTEP

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort